Zapraszamy do udziału w szkoleniach dotyczących finansowych mechanizmów współpracy samorządów i organizacji pozarządowych. Szkolenia organizowane są przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce wspólnie z partnerami lokalnymi w ramach projektu „Możemy więcej i lepiej. Akademia współpracy finansowej JST-NGO” współfinansowanego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

Szkolenia adresowane są do przedstawicieli organizacji pozarządowych i obejmują stosowanie następujących mechanizmów współpracy:

  •     inicjatywa lokalna,
  •     małe granty,
  •     dotacja inwestycyjna,
  •     regranting,
  •     umowy wieloletnie,
  •     pożyczki, gwarancje, poręczenia,
  •     budżet obywatelski,
  •     zamówienia publiczne.


W trakcie szkoleń doświadczeni trenerzy przekażą uczestnikom wiedzę na temat tworzenia i działania tych mechanizmów, korzyści wynikających z ich stosowania, pokażą także konkretne przykłady samorządów, które efektywnie stosują te instrumenty współpracy finansowej. Uczestnicy szkoleń będą mogli również zapoznać się z modelem regrantingu wypracowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

Przedstawiciele organizacji pozarządowych zakwalifikowanych do udziału w szkoleniach:

  •     będą mieli możliwość uczestnictwa w dwudniowych, bezpłatnych szkoleniach, organizowanych w pięciu lokalizacjach przez Akademię wspólnie z pięcioma Ośrodkami Działaj Lokalnie;
  •     otrzymają, także bezpłatnie, podręcznik regrantingu oraz materiały szkoleniowe, obejmujące wszystkie pozostałe mechanizmy współpracy finansowej.


Każda z organizacji zakwalifikowanych do udziału w szkoleniach zobowiązana jest do:

  •     delegowania dwóch osób, które będą uczestniczyć w szkoleniach,
  •     pokrycia kosztów ich przejazdu na szkolenia,
  •    podzielenia się wiedzą pozyskaną na szkoleniach z przedstawicielami co najmniej jednego samorządu gminnego lub powiatowego i podjęcia z tym samorządem współpracy w zakresie wdrożenia co najmniej jednego z omawianych w trakcie szkoleń mechanizmów współpracy finansowej.


Najskuteczniejsze organizacje, które podejmą współpracę z samorządami, otrzymają wsparcie doradców i ekspertów Akademii w zakresie wypracowania i wdrożenia mechanizmów współpracy.

Szkolenia odbywać będą się pomiędzy listopadem 2016 roku a styczniem 2017 roku, a wsparcie doradcze dla organizacji we współpracy z samorządami będzie dostępne w okresie od stycznia 2017 roku do czerwca 2017 roku. Terminy szkoleń zostaną ustalone przez poszczególne Ośrodki Działaj Lokalnie w porozumieniu z uczestnikami.

Podstawą kwalifikacji do udziału w szkoleniach jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Formularz dostępny będzie w okresie od 15 września do 14 października 2016 roku.

Organizacja chcąca wziąć udział w szkoleniach musi wybrać jeden i tylko jeden z pięciu Ośrodków Działaj Lokalnie – organizatora szkolenia, klikając na odpowiedni link zamieszczony poniżej. Pod tym linkiem znajduje się odpowiedni formularz zgłoszeniowy do wypełnienia:


Informacje podane w formularzu zgłoszeniowym będą podstawą kwalifikacji do udziału w szkoleniach. Kwalifikacji dokona Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce w oparciu o opinie ekspertów, biorąc pod uwagę:

  •     dotychczasową aktywność organizacji, w tym w zakresie współpracy z samorządami,
  •     jej potencjał i możliwości współpracy z samorządem we wdrażaniu mechanizmów finansowych będących przedmiotem szkoleń,
  •     doświadczenia w zakresie współpracy z samorządami uczestników szkoleń,
  •     propozycje dotyczące samorządów, z którymi organizacja zamierza współpracować po zakończeniu szkoleń.


Akademia zakwalifikuje do udziału w szkoleniach po 10 organizacji pozarządowych w każdej lokalizacji. Dodatkowo wybrane zostaną po 2 organizacje w każdej lokalizacji jako uczestnicy rezerwowi. Będą oni mieli możliwość uczestniczenia w szkoleniach w sytuacji, w której przedstawiciele zakwalifikowanej dziesiątki organizacji nie będą mogli wziąć udziału w szkoleniach. Od decyzji Akademii nie przysługują odwołania.

Wypełnienie formularza zgłoszeniowego oznacza zgodę na opisane wyżej warunki udziału w szkoleniach i wdrażaniu we współpracy z samorządami mechanizmów współpracy finansowej.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z przedstawicielami wybranego przez Państwa Ośrodka Działaj Lokalnie:

  •     Fundacja Fundusz Lokalny SMK: Stanisław Baska, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 607 560 016
  •     Ośrodek Promowania i Wspierania Przedsiębiorczości Rolnej: Wojciech Zych, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 501 837 646
  •     Stowarzyszenie Dębicki Klub Biznesu: Paweł Werbowy, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.:609 606 160
  •     Fundacja Nauka Dla Środowiska: Piotr Jaśkiewicz, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 694 807 564
  •     Fundacja Pokolenia: Artur Rajkowski, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 791 939 395


lub z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce: Stanisław Głąbski, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 22 622 01 22 wew. 24

 

 

 

Partnerzy

Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie. Zgadzam się